Júl 2019

Blíži sa DNA Week!

18.04.2018

"Odhalili sme tajomstvo života!", tak 28. februára 1953 ohlásili svoj objav štruktúry dvojitej špirály kyseliny deoxyribonukleovej (DNA) James Watson a Francis Crick návštevníkom baru Eagle Pub v britskom univerzitnom mestečku Cambridge. O necelé dva mesiace neskôr, 25. apríla 1953, bol tento, jeden z najvýznamnejších objavov 20. storočia, publikovaný v časopise Nature a začala sa éra modernej biológie.

Tento rok, kedy si pripomenieme 65. výročie objavu DNA, organizátori DNA Day na Slovensku pripravujú na týždeň 23.-28. apríla 2018 pre širokú verejnosť a zvlášť pre mladých zvedavých ľudí sériu podujatí, ktoré by im mali priblížiť význam DNA a poodhaliť atmosféru vedeckých laboratórií, ktoré sa výskumu tejto fascinujúcej molekuly venujú. DNA Day pripomína objavenie dvojitej špirály DNA v roku 1953 a ukončenie projektu ľudského genómu v apríli 2003. Hlavným cieľom DNA Day na Slovensku je pripomenúť si kľúčové objavy v genetike a zvýšiť informovanosť verejnosti o DNA a jej význame. Podujatie je zamerané aj na zvýšenie záujmu mladej generácie o biomedicínu a o štúdium prírodovedných a lekárskych disciplín.

Počas celého týždňa vás čaká vo viacerých mestách na Slovensku veľmi zaujímavý PROGRAM. Kompletný program a ďalšie potrebné informácie nájdete na web stránke www.dnaday.sk.

Pri príležitosti blížiaceho sa DNA Day, pre vás doktorandi Katedry genetiky pripravili KVÍZ. Otestujte sa, ako ste na tom s vedomosťami o DNA!

Program v Bratislave

> Sledujte s nami 16. júla čiastočné zatmenie Mesiaca
> Zelené opatrenia počas majstrovstiev sveta v hokeji na Slovensku priniesli konkrétne výsledky. Podarilo sa vytriediť 56 % odpadu
> Čo všetko môže spôsobiť nezdravá diéta s vysokým obsahom fruktózy?
> Vo veku 81 rokov zomrel popredný odborník v oblasti fytopatológie a mykológie Ing. Anton Janitor, PhD.

> Zapojte sa s Vaším podujatím do Týždňa vedy a techniky 2019