September 2018
          1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30

Blíži sa DNA Week!

18.04.2018

"Odhalili sme tajomstvo života!", tak 28. februára 1953 ohlásili svoj objav štruktúry dvojitej špirály kyseliny deoxyribonukleovej (DNA) James Watson a Francis Crick návštevníkom baru Eagle Pub v britskom univerzitnom mestečku Cambridge. O necelé dva mesiace neskôr, 25. apríla 1953, bol tento, jeden z najvýznamnejších objavov 20. storočia, publikovaný v časopise Nature a začala sa éra modernej biológie.

Tento rok, kedy si pripomenieme 65. výročie objavu DNA, organizátori DNA Day na Slovensku pripravujú na týždeň 23.-28. apríla 2018 pre širokú verejnosť a zvlášť pre mladých zvedavých ľudí sériu podujatí, ktoré by im mali priblížiť význam DNA a poodhaliť atmosféru vedeckých laboratórií, ktoré sa výskumu tejto fascinujúcej molekuly venujú. DNA Day pripomína objavenie dvojitej špirály DNA v roku 1953 a ukončenie projektu ľudského genómu v apríli 2003. Hlavným cieľom DNA Day na Slovensku je pripomenúť si kľúčové objavy v genetike a zvýšiť informovanosť verejnosti o DNA a jej význame. Podujatie je zamerané aj na zvýšenie záujmu mladej generácie o biomedicínu a o štúdium prírodovedných a lekárskych disciplín.

Počas celého týždňa vás čaká vo viacerých mestách na Slovensku veľmi zaujímavý PROGRAM. Kompletný program a ďalšie potrebné informácie nájdete na web stránke www.dnaday.sk.

Pri príležitosti blížiaceho sa DNA Day, pre vás doktorandi Katedry genetiky pripravili KVÍZ. Otestujte sa, ako ste na tom s vedomosťami o DNA!

Program v Bratislave

> Výzvy tohtoročného prieskumu o zamestnanosti a sociálnom vývoji v Európe sú najmä v súvislosti s automatizáciou a digitalizáciou
> Molekulárna charakterizácia a vývoj mäsožravej rosničky okrúhlolistej
> Kto bol Jozef Miloslav Hurban
> Viva La Science aj o králikovi ako modelovom organizme

> Pozývame vás na IIEF 2019 v Košiciach
> CVTI SR na Vedeckom veľtrhu - už zajtra!

> Ochrana a zhodnotenie výsledkov výskumu a vývoja